FAQ om rekrutteringsprocessen

 

 

Herunder finder du en FAQ over de hyppigst stillede spørgsmål i forbindelse med ansøgningsprocessen og det efterfølgende udvælgelsesforløb, når du søger job i Euler Hermes eller andre dele af Allianz-koncernen.
Du kan også læse mere om Candidate Workspace og dine fremtidige karrieremuligheder inden for Allianz.


Rekruteringsprocessen


Hvordan søger jeg job hos Euler Hermes?


Jobansøgninger kan indsendes via vores online ansøgningssystem. Her vil du være i stand til at oprette og gemme en detaljeret onlineprofil, som du vil kunne anvende igen i fremtiden.
 
Onlinesystemet gør os bedre i stand til at håndtere den store mængde ansøgninger, men ansøgningsformularen er også en fordel for dig:
  • Din ansøgning sendes automatisk til det relevante område – fagligt og geografisk
  • Du skal ikke bekymre dig om layout af dine ansøgningsdokumenter
  • Det er let at uploade og vedhæfte dit dokument.
 

Kan jeg søge mere end én stilling hos forskellige Allianz virksomheder?


Ja, Euler Hermes og de andre Allianz virksomheder har ofte flere end én ledig stilling af gangen. Du er velkommen til at søge flere stillinger. Opret dig i vores online ansøgningssystem og få adgang til stillinger inden for specifikke forretningsområder, lande eller efter navnet på et Allianz virksomhed.

Ledige stillinger hos følgende virksomheder bliver opslået regelmæssigt:
Allianz Germany
Allianz Austria
Allianz France
Allianz Global Investors
Allianz Ireland
Allianz Life (USA)
Allianz SE (global headquarters)
Allianz Singapore
Allianz Suisse
Fireman's Fund Insurance Company (USA)
Allianz Global Assistance (USA)
Risklab (Germany)
   

Hvordan foregår den typiske udvælgelsesproces hos Euler Hermes?


Udvælgelsesprocessen varierer og afhænger af lokale behov. Normalt vil din ansøgning blive sendt til vores rekrutteringsansvarlige. De vil vurdere dine kompetencer og erfaring i forhold til vores jobkrav relateret til den aktuelle stilling. Du vil blive kontaktet, når vi har haft lejlighed til at gennemgå din ansøgning.  
 

Hvordan vurderer Euler Hermes kandidaterne i løbet af rekrutteringen?


Hos Euler Hermes definerer vi succeskriterier for det enkelte job med udgangspunkt i den situation, vi står i. Succeskriterierne er en kombination af faglige og personlige færdigheder, der vil være afgørende for at få succes i stillingen. Gennem alle stadier af rekruteringsprocessen vil du som kandidat blive bedømt ud fra disse kriterier.
 

Hvornår hører jeg fra jer?


Når du har søgt hos os gennem vores onlinesystemer eller stillet dine karrierespørgsmål i en e-mail, vil du modtage en bekræftelse på, at din ansøgning eller e-mail er modtaget. Du vil efterfølgende blive kontaktet, når vi har haft lejlighed til at gennemgå din ansøgning eller e-mail.


​Candidate Workspace

 

Hvad er 'Candidate WorkSpace'? 


Allianz har en kandidatpulje med kandidater, som er interesserede i Euler Hermes og Allianz som arbejdsgiver – og Candidate Work Space er dit helt personlige område i denne kandidatpulje. Det er din indgang til udfordrende, forskellige og unikke muligheder hos mange Allianz virksomheder.
 
Som ansøger kan du ved hjælp af et detaljeret online CV, oprette en jobagent og modtage regelmæssige opdateringer om jobmuligheder, der matcher din profil. 
 

Hvordan kan jeg oprette min profil?


Der er kun tre trin til at oprette din profil:
 
  1. Klik ”Opret profil”
  2. Udfyld alle de påkrævede data og felter på siden
  3. Klik ”Gem og fortsæt” og du er en del af kandidatpuljen hos Allianz. 
 

Kan jeg ændre min kandidatprofil, mens jeg har en ansøgning ude?


Ja, du kan lave ændringer. Du skal være opmærksom på, at alle ændringer, du laver på din kandidatprofil, vil blive registreret omgående og bliver synlige i både tidligere og aktuelle ansøgninger.
 

Hvordan du tilføjer/fjerner din profil fra vores online ansøgningsværktøj?


  1. Log på ”Min profil”
  2. Klik på ”Kontoindstillinger”
  3. Redigér din profil eller klik ”slet min information”.

 

Om​ ALLIANZ


Vil du vide om Allianz, kan du besøge www.allianz.com/en.